Home » Betrouwbare apps

Door huisartsen aanbevolen apps en websites over  ziekte en gezondheid

Er zijn duizenden gezondheidsapps, helaas lang niet alle betrouwbaar.
Daarom hebben  huisartsen-organisaties in Nederland apps en websites over ziekte en gezondheid  beoordeeld.  Hieronder vindt u een beschrijving en aanbeveling per app of website.

Let op: we geven alleen informatie over apps en websites die gericht zijn op zelfzorg.

Heeft u zelf een verzoek tot het beoordelen van een (nieuwe) app of website? Dat kan via info@huisartsenpraktijk.nl.

Thuisarts

5/5

Thuisarts.nl is DE app waarmee u betrouwbare informatie over ziektes krijgt. Deze app is gemaakt door huisartsen en is  gebaseerd op de landelijke richtlijnen huisartsenzorg. Een écht onmisbare app voor uitleg en advies over gezondheid en ziekte. Raadpleeg deze dienst altijd eerst voor u contact met de huisarts opneemt.

Moet ik naar de Dokter?

2.7/5
Snel weten of u naar de dokter moet? Met deze app krijgt u meteen duidelijkheid. Op die manier weet uw wat u moet doen en voorkomt u onnodig wachten bij de huisarts of huisartsenpost.

Minddistrict

5/5

Wil je beter leren omgaan met werkstress, slaapproblemen, piekeren, drukte, neerslachtigheid, alcoholgebruik of wil je méér gaan bewegen en een beter voedingspatroon? De Minddistrict app en website helpen je online om die invloeden te verminderen en je leefstijl te verbeteren.

Apotheek.nl

5/5

Apotheek.nl is dé website voor al uw vragen over (zelfzorg) medicijnen en vergoedingen met instructievideo’s.